De grote stad - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shiva Hardebol - WaarBenJij.nu De grote stad - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shiva Hardebol - WaarBenJij.nu

De grote stad

Door: Shivahardebol

Blijf op de hoogte en volg Shiva

03 Februari 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Daar ben ik weer! Ik kon het niet laten om jullie alvast wat te vertellen over ons leven hier in de grote stad. Het is onvoorstelbaar, zo groot, zo druk, zo anders! Het is echt compleet het tegenovergestelde van het leven op de berg in Uruguay. Zondagochtend begon onze reis naar hier. Om 7uur op, dat was wel even wat anders dan die dagen daarvoor. Om half 9 vertrok de bus vanuit Rocha naar Montevideo. We hebben in een deuk gelegen met de buschauffeur, want ik had de hik en dat vond hij heel grappig. Mijn hik is ook niet helemaal normaal, dat moet ik toegeven. Na 3 uur op een hele grote boot gezeten te hebben kwamen we aan in het hete Buenos Aires. Gelukkig had ik mijn waaier in mijn handtas, want we stonden behoorlijk lang op een taxi te wachten en het was voor ons gevoel veel warmer dan in Uruguay. Hier is helemaal geen wind, dus heel benauwd. Rond een uur of vijf kwamen we bij ons appartement aan. In eerste instantie kwam het allemaal een beetje raar op me over. Ik denk omdat er overal bordjes hangen met 'Belgrano Hostel' en 'Salida'. De huisbaas kan geen woord Engels, dus hij typte een verhaaltje in op googletranslate en liet het aan ons lezen. Er stond iets van 'het is hier een stilte huis, en word geen alcohol gedronken alleen als er huisfeestjes zijn en na 23u geen bezoek meer welkom. Hij is best wel streng, want alles moet meteen af gewassen worden en in de goede kast terug gezet worden. We kregen de sleutel van onze kamer en ook dit was ietsjes anders dan verwacht. Het is niet groot, maar inmiddels hebben Roos en ik er helemaal ons eigen plekje van gemaakt. De fotolijstjes met Ian en Xander hangen aan de muur en we hebben overal leuke doekjes omheen gebonden. We slapen gezellig naast elkaar op de grond en we gebruiken het krakkemikkige stapelbed als kast. We hebben een eigen badkamer en dat is echt heaven. Iedereen hier moet altijd vechten voor de douche, maar wij dus niet! Toen we onze eerste avond weer naar beneden liepen om boodschappen te gaan doen(beneden is de binnenplaats met het zwembad, de woonkamer en de keuken) zaten er opeens allemaal Nederlandse meiden bij het zwembad! Er zitten hier dus blijkbaar heel veel Nederlanders, die toen wij aankwamen allemaal in hun kamers of ergens anders verstopt waren. In totaal wonen we hier ongeveer met z'n 20en. Naast de Nederlanders ook Duitsers, Fransen, Brazilianen en Colombianen. 3 jongens, de rest meiden. En bijna iedereen gaat naar de Amauta Spanish school. Mijn eerste indruk is helemaal verdwenen. Het is super gezellig en we chillen veel bij het zwembad. Helaas zit er nog geen water in, omdat hij geschilderd moest worden. Maar dit komt als het goed is een deze dagen weer. Maandag zijn we naar Carlos Gardel gegaan en daar was een heel groot winkelcentrum, zo groot had ik echt nog nooit gezien. Meer dan 240 winkels! We wilden een simkaart kopen, maar dat was moeilijker dan we hadden gedacht. Uiteindelijk is het gelukt maar het blijkt dat niemand uit Nederland onze smsjes ontvangt. Dus nu houden we toch maar onze Nederlandse simkaart met dus gewoon mijn normale nummer. Dinsdag zijn we hier gebleven, want het was niet echt lekker weer en we waren erg moe. Woensdag wilden we naar La Boca, maar daar zijn we nooit aangekomen. We wisten niet hoe we er moesten komen, en toen we uit een metrostation liepen om het aan iemand te vragen bleken we op een andere hele mooie plek te zijn beland! Plaza de Mayor. Een enorm druk kruispunt met in het midden de Obelisk. We kwamen per ongeluk in een hele leuke winkelstraat en hebben ons er prima vermaakt. 'S avonds eten we hier, we maken meestal een salade of soep. Door de hitte hebben we geen trek in een uitgebreide warme maaltijd. S’ochtends eten we heerlijk fruit en gelukkig hebben we yoghurt gevonden dat niet gezoet is (want dat is het meeste hier wel) Net zoals dulce de leche, dat is een soort caramelpasta, typisch iets van hier. Misschien ligt het aan mij, maar dat vind ik echt niet lekker!! Het is 2 februari en we zijn alweer twee weken op pad. Februari schijnt hier de regenmaand te zijn en dat blijkt! Gisteravond kwam het met bakken uit de hemel. In Nederland had ik zoiets nog nooit meegemaakt. De hele binnenplaats stond blank en we moesten het water met emmers in het zwembad gooien om te voorkomen dat het niet naar binnen kwam. Vanavond regent het ook weer, maar niet zo ernstig als gister. Gelukkig is het overdag gewoon lekker warm! Vandaag zijn we naar La Boca geweest. Echt een geweldige wijk! Allemaal kleurtjes, iedereen is vrolijk en overal zijn tango optredens. Er was een man die sprekend op Maradonna leek en daar kon je mee op de foto, de ober bij het restaurant waar we hebben geluncht hebben we Nederlands geleerd en overal waren hele leuke kraampjes. Net hebben we weer een heerlijke salade gegeten en zo meteen ga ik mijn valentijnscadeautje voor Ian in orde maken. Jullie vragen je vast af of ik hem mis, en ja ik mis hem maar we hebben lekker veel contact en dat is super fijn! Jullie horen binnenkort weer van me en dan vertel ik hoe het op school is. Maandag begint het, ik ben zo benieuwd. Iedereen hier zegt dat het leuk is dus ik heb er zin in!

  • 09 Februari 2012 - 09:09

    Frank:

    Hi Shiva,

    Geweldig zo'n stoere meid in zo'n ver land met compleet andere culturen.
    Mooie verhalen , helder en duidelijk. Ik hoop dat je het Spaans snel oppakt.
    En waar kan het beter dan in een land waar Spaans de voertaal is.
    Divertirse y disfrutar de ella y de su fiesta (de trabajo) de vacaciones

    Mucho amor y saludos

    Franco

  • 11 Februari 2012 - 10:39

    Silke:

    hoi Shiva

    ik vind het heel erg leuk dat je Argentinië bent.

    nog heel erg veel plezier daar

    Groetjes van ons allemaal aan jou en Roos!

    Dikke Knufffel Silke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shiva

Hola! Hier kun je al mijn avonturen lezen die ik in Uruguay heb beleefd en in Argentinie nog ga beleven. Besos!

Actief sinds 27 Jan. 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 14045

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 05 April 2012

Uruguay y Argentina

Landen bezocht: